Bullet journaling; hoe doe je dat?

Je kunt nu op een creatieve en ontspannen manier je doelen, taken en dagelijkse activiteiten organiseren. Benieuwd naar deze methode?

Een bullet journal (een BuJo) is een agenda, dagboek en to do-lijst in één. Het is een methode om taken, afspraken, deadlines en gedachten in een schrijfboekje te ordenen. Gewoon met pen en papier.

Hoe ziet een bullet journal eruit?
We laten je eerst graag zien hoe een bullet journal eruit kan zien en hoe je er eentje maakt: https://www.youtube.com/watch?v=zoLknGs1Z6w

Wat heb je nodig om te beginnen?
• Koop een bullet journal (of een notitieboek).
• Spullen om je journal eigen te maken; zoals verschillende kleuren markers, stickers en gelpennen.

Waar begin je?
• Begin met het opdoen van wat inspiratie. Kijk hiervoor op Pinterest of Instagram en pik de dingen eruit die jij wilt verwerken in jouw journal.
• Creëer vervolgens een index, waar uiteindelijk alle paginanummers van je journal opgesomd staan.
• Maak nu een lijst van de ‘keys’: icoontjes als tijdsvriendelijk middel om vóór je bullets te zetten.
• Een bullet journal werkt volgens het trechterprincipe; na de index en de keys begin je met een jaaroverzicht. Daarna maak je een maandoverzicht en een weekoverzicht. Als je wilt kun je ook nog een dagoverzicht maken.

Wat kun je erin kwijt?
Een aantal voorbeelden van wat je kwijt kunt in je journal:
– Boeken die je nog wilt lezen.
– Je doelen voor 2024.
– Een bucketlist.
– Leuke quotes.
– Series/ films die je nog wilt kijken.
– Wensenlijstje.

Samengevat
Of je nu een druk schema hebt, creatief wilt zijn, of gewoon behoefte hebt aan een georganiseerde chaos, een bullet journal kan uitkomst bieden. Het gaat niet alleen om het plannen van je dagen, maar ook om het vieren van je successen, het bijhouden van herinneringen en het koesteren van persoonlijke groei.

Bron: Nieuwsbrief BodySupport januari 2024

Wil je de FCR-Nieuwsbrief ontvangen?

Vul je e-mail adres in en ontvang onze gratis nieuwsbrief.

 

Subscribe

* indicates required

Stel niet langer uit en zet de 1e stap naar een fitter, gezonder, slankere leefstijl!